Strafste supporterscampagne ooit voor WK in Rusland? Jupiler wordt voor enkele maanden BELGIUM

20 februari 2018 13:04

Het WK in Rusland zal weer voor de nodige Duivelsgekte zorgen en ook 's lands populairste en bekendste biermerk smijt zich voor de volle 100%. Zo zal Jupiler in de komende maanden door het leven gaan als 'Belgium', speciaal ter ondersteuning van onze van een wereldtitel dromende nationale ploeg.

“Tijdens het WK verenigen we ons allemaal voor een hoger doel. Het maakt niet uit wie je bent, waarin je gelooft, waar je vandaan komt. Tijdens de FIFA Wereldbeker 2018 zijn we allemaal Belg,” vertelt Jean-Jacques Velkeniers, president van AB InBev President voor West-Europa.

“Met Jupiler capteren we dat gevoel en veranderen onze eigen naam in Belgium. Dit is meer dan een campagne, dit is een beweging voor Belgische trots en de Rode Duivels in het bijzonder. Zo realiseren we de meest verregaande supporterscampagne ooit.”

Alles uit de (promo)kast

Vanaf 20 februari zal Jupiler tijdelijk verdwijnen en zal het Belgium-bier in alle winkelrekken in België te vinden zijn. De fans van een frisse pint hoeven overigens niet te vrezen: het beproefde recept blijft identiek, enkel de naam verandert. Er zal ook een heuse campagne op de televisie volgen inclusief fanmateriaal en dito acties voor de horeca, om nog maar te zwijgen over unieke gadgets en promo's voor de retail met daarop de hashtag #WEAREBELGIUM.

En er is nog meer: vanaf april zullen de fans van de Rode Duivels allerhande hebbedingetjes zoals glazen, sjaals, outfits en zelfs tickets kunnen verzamelen en winnen. De WK-sfeer zal voor iedereen voelbaar zijn in maar liefst 4.000 bars en cafés én 6.000 winkels. Laat de voetbalgekte maar losbarsten!

Redactie

België
 
 
Reacties.