De 3-0 van Laurent Depoitre: Had de VAR moeten ingrijpen?

15 september 2019 20:09

Zondagavond kende AA Gent geen problemen met een mak KV Mechelen. Net voor de rust maakte Depoitre er 3-0 van, maar dat doelpunt mocht eigenlijk niet doorgaan.

Bij de 3-0 kreeg Laurent Depoitre de bal tegen de hand. Uiteraard gebeurde dat helemaal onvrijwillig, maar de regel dit seizoen is dat de aanvaller de bal gewoonweg niet mag spelen. VAR Erik Lambrechts had ref Jonathan Lardot hier moeten corrigeren. 

Een doelpunt waarbij een aanvaller de bal met de hand speelde, kan geen doelpunt zijn. Die regel staat sinds deze zomer in het voetbalreglement. Het doelpunt werd toch niet afgekeurd en zo zit Depoitre nu al aan 3 doelpunten in 4 duels. In de voorrondes van de Europa League maakte de (ex-)Rode Duivel er ook al 3.

Jupiler Pro League \\ KAA Gent \\ KV Mechelen
 
 
 
Reacties.