Westerlo profiteert optimaal van puntenverlies in Lommel en springt naar de leidersplaats in 1B

08 september 2018 22:21

Westerlo gaat de vijfde speeldag afsluiten als de leider in 1B. In het Kuipje was Tubeke een waardige tegenstander, maar in de tweede helft konden de Kemphanen toch het verschil maken en met 2-1 winnen.

De Kemphanen kwamen net van een grote overwinning in Leuven en trainer Bob Peeters hield zich daarom aan het alombekende gezegde 'never change a winning team'. Daarbij stond er door het puntenverlies van Lommel eerder op de dag een leiderspositie op het spel. 

De motivatie was dus groot bij Westerlo en dat was er duidelijk aan te zien. Tubeke werd de eerste twintig minuten met de rug tegen de muur gedrukt, maar doelman Defourney moest opvallend weinig werk opknappen. Ondanks het overwicht had Westerlo moeite om een bal tussen de palen te krijgen.

Het spelbeeld kantelde zelfs en Tubeke begon steeds meer in de wedstrijd te komen tot zij quasi alle kansen tot de rust kregen. Bueno dook telkens gevaarlijk op, de beste poging kwam van een sterke Videmont.

Maar je weet het: één goedgemikte plaatsbal is genoeg om te scoren en met die gedachte in het achterhoofd zette Van Eenoo de Kemphanen op 1-0. Zijn vrije trap, hoogstwaarschijnlijk het doelpunt van de vijfde speeldag, kon niet mooier in de kruising vliegen, Defourney stond erbij en keek ernaar.

Het tegenoffensief van Tubeke stelde niet veel voor en Westerlo breidde de score zelfs nog verder uit. Een kwartiertje na de opener haalde Abrahams - die al een hele avond de bezoekers lastigviel met zijn kwieke dribbels - uit met een laag afstandsschot, Defourney kwam er opnieuw niet bij: 2-0!

De 3-0 hing nog in de lucht, maar dan viel de 2-1 plots compleet uit de lucht. Met een gelukje werkte Henry de bal voorbij Van Langendonck. 

Leuk voor de spanning in de slotfase, maar de aansluitingstreffer veranderde niets meer aan het resultaat. Westerlo pakt de drie punten en komt zo alleen aan de leiding in 1B.

1e klasse B \\ Westerlo \\ Tubeke
 
 
 
Reacties.