CEO legt keuze van KV Mechelen uit die nostalgie weer helemaal laat bovendrijven: "Inkomsten nieuwe sponsoren hoger"

Foto: AVL
Wat zou het leven zijn zonder nostalgie? Zeker bij KV Mechelen is die voortaan weer sterk aanwezig, als die ooit al is weggeweest.
De thuishaven van KV Mechelen heet weer officieel Achter de Kazerne. Vorig seizoen werd er nog gesproken over het AFAS Stadion, maar de overeenkomst met het Nederlandse softwarebedrijf liep eerder dit jaar af. Ondertussen is AFAS een samenwerking aangegaan met een andere opvallende partner uit het Antwerpse: het Sportpaleis.
Het Sportpaleis zal vanaf september bekendstaan als de AFAS Dome, maar ondertussen moesten ze in Mechelen wel een beslissing nemen. Drie weken geleden kondigde Malinwa aan dat er geen nieuwe stadionsponsor zou komen en het stadion weer Achter de Kazerne genoemd mocht worden. In de volksmond gebeurde dat trouwens nog altijd.
Geen financiële klap voor KVM
Frank Lagast, de CEO van Malinwa, licht deze keuze nu toe bij Het Nieuwsblad. "De sponsorinkomsten van onze nieuwe partners Hyundai, Estaminet, McDonalds, Delhaize Mechelen, Bingoal en Energyking liggen hoger." Zo ontkracht Lagast het vermoeden dat het ontbreken van een stadionsponsor een financiële klap zou zijn.
Het moet dit seizoen voor KV Mechelen dus niet alleen op maar ook naast het veld als collectief gebeuren. "We hebben dan ook besloten om geen nieuwe stadionsponsor te zoeken maar eerder te werken met onze verschillende nieuwe partners op de uitrusting en de LED-schermen." Dit is dus ook aan de shirts van KVM te zien.
Enkel nieuwe stadionsponsor voor KVM bij goed bod
Het moet overigens ook niet noodzakelijk als een permanente beslissing bekeken worden. "We sluiten niet uit ooit opnieuw in zee te gaan met een stadionsponsor, maar dan moet het wel een goed aanbod én een langdurige overeenkomst zijn."
Kevin Vanbuggenhout