DAZN maakt bekend hoeveel mensen naar eerste speeldag in JPL keken via hun streaming

30 juli 2025 20:40

De eerste speeldag van de Jupiler Pro League heeft DAZN een stevige boost opgeleverd. De streamingdienst noteerde 225.000 views meer dan vorig jaar wat wijst op een groeiende interesse in het Belgische voetbal via digitale kanalen.

Sterke start voor DAZN

“We noteerden meer dan 750.000 views”, klinkt het bij het mediabedrijf aan Het Laatste Nieuws. “Ter vergelijking: op de eerste speeldag van vorig seizoen waren dat er nog 525.000.”

Strategie

DAZN investeerde dit jaar in een vernieuwde aanpak, met meer aandacht voor storytelling, analyses en extra content rond de wedstrijden. Die strategie lijkt aan te slaan. Met een topwedstrijd zoals Club Brugge – KRC Genk op de eerste speeldag is het ook logisch dat er veel volk kijkt. Vooral op zondag waren er goede cijfers, zo valt er te horen.

Ongenoegen

Toch blijft er nog veel ongenoegen bij de voetbalfans, omdat de wedstrijden niet te zien zijn via de klassieke televisiekanalen. Heel wat kijkers hebben immers geen kaas gegeten van streaming of willen niet nog een extra abonnement erbij nemen.

Minder kijkers

Toch kan het niet anders dan dat er in totaliteit minder mensen het voetbal afgelopen weekend gevolgd hebben in vergelijking met de openingsspeeldag van vorig seizoen. Bovendien betekenen de 750.000 views ook niet dat er effectief zoveel mensen keken.

Onderhandelingen

DAZN België reageerde tevreden op de cijfers en benadrukte dat het platform blijft investeren in lokale content. Het bedrijf staat open om ook opnieuw te onderhandelen met de grote telecomoperatoren om ook daar het voetbal te brengen.

Bjorn Vandenabeele

 
 
Reacties.